Home - Contact - Sitemap      
  • 100,000_salespeople.jpg
  • global_companies.jpg
  • helping_companies.jpg
  • insufficient_talent.jpg
  • sales_quotas.jpg
  • vision_knowledge.jpg
  • you_recognize.jpg

Hoe behaalt u uw omzet doelstellingen in 2014

iStock 000008866041SmallUw sales challenge voor 2014
 
Sales teams moeten absoluut achter nieuwe accounts aanjagen om hun omzetdoelstellingen 2014 te halen. Toch zijn ze veelal niet goed ‘uitgerust’ om dit te doen.

Waarom?

In de herfst van 2008 werden we geconfronteerd met een financieel economische crisis en globale recessie. Banen gingen verloren, huizen moesten verkocht worden en vermogen werd vernietigd. De goede tijden waren voorbij.

Dat duurt tot vandaag de dag of voor sommigen duurde dat tot vandaag.

Tijdens bovenstaande moeilijke periode voor verkopers, verminderden klanten hun budgets. Potentiele klanten hebben projecten stilgelegd en er was geen reden meer om hen te bezoeken. Er waren maar weinig nieuwe opportunities. De “beschikbare” markt was de markt met de bestaande klanten.


Quota’s waren te hoog. Niemand verdiende nog een droge boterham. Het moraal in het veld was laag, de motivatie ook. De enige manier om doelstellingen te halen en een baan te houden, was door aan bestaande klanten verkopen.

Maar ook uw concurrenten hadden problemen en plotseling wierpen zij zich op uw klanten. Plotseling had u concurrentie bij uw bestaande klanten en moest u uw territorium verdedigen. Een reden te meer om minder aandacht te besteden aan nieuwe accounts.

Uw spierballen om nieuwe accounts te winnen, zijn door te weinig oefening niet meer sterk genoeg.


Uw oplossing voor 2014

JAGEN OP NIEUWE ACCOUNTS IS DE SLEUTEL OM UW JAARDOELSTELLING 2014 TE BEHALEN

Waarom?

Potentiële omzet op nieuwe accounts is meestal niet opgenomen in de budgets voor 2014. De meeste bedrijven zijn nog steeds geschrokken door het recente verleden en houden veelal nieuwe accounts buiten hun berekeningen.

2014 wordt echter een heel ander jaar. Het zal gepakt worden door degenen die de nieuwe, moderne jachtmethoden beheersen.

Als externe organisatie zien wij in de markten van onze klanten dat sinds januari 2013 een aantal veranderingen gaande zijn t.o.v. 2012. Hun klanten zijn opnieuw begonnen met kopen. Potentiele klanten hebben weer vergaderingen met verkopers gepland of hebben zelf projecten gestart en hebben potentiele leveranciers uitgenodigd voor gesprekken over die projecten. Projecten kregen weer financiering. Quota werden weer haalbaar. Sales teams begonnen geld te maken. Bedrijven startten weer recruteringsprocessen. Mensen werden gepromoveerd. Magazijnvoorraden raakten op.

De kopers zijn echter intelligenter dan voorheen, ze kopen anders. De koper van voor 2012 mag misschien wel een “Buyer 1.0” genoemd worden. Nu is de wereld die van de “Buyer 2.0”

De goede tijden zijn terug.

Met nieuwe accounts in de markt, is het tijd voor verkoopteams om te investeren in de modernisering van hun benadering hoe die nieuwe logo’s toe te voegen aan de bestaande.

Het is weer tijd om te jagen.

  • be informed.jpg
  • be value.jpg
  • centre consulting.jpg
  • imtech.jpg
  • lindorff.jpg
  • mb-tg.png
  • n&s.jpg
  • Noordhoff.png
  • resourches.jpg
  • royal dirkzwager.jpg
  • sysgo.jpg
  • tass-logo.jpg
  • traxion.jpg
  • unit 4.jpg
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change."
Charles Darwin
Contact us

Wendrickx & Partners

Smederijstraat 2

4814 DB  BREDA
The Netherlands

+31 76 530 2323
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.