Home - Contact - Sitemap      
  • 100,000_salespeople.jpg
  • global_companies.jpg
  • helping_companies.jpg
  • insufficient_talent.jpg
  • sales_quotas.jpg
  • vision_knowledge.jpg
  • you_recognize.jpg

Customer Experience Lessen van De Holtweijde in Lattrop

Een paar weken geleden, hebben mijn vrouw en ik een fantastisch weekend doorgebracht bij (hotel) Landgoed De Holtweijde in Lattrop, waar een aantal principes van een voorbeeldige customer experience op een grootse manier werden ingevuld. 

Eerst een beetje achtergrond informatie. Midden in het prachtige Twentse coulisselandschap, ligt bij het dorpje Lattrop, het sfeervolle Landgoed De Holtweijde. Uitkijkend over de weilanden kunt u hier kennismaken met echte Twentse gastvrijheid, onthaasten bij een knapperend haardvuur en genieten van culinaire hoogstandjes. Exclusiviteit, rust, gastvrijheid en sfeer, dit zijn de sleutelwoorden die het elf hectare grote landgoed en de service van de toegewijde medewerkers kenmerken.

Met slechts 76 luxe kamers, een fantastisch 20 meter zwembad, een Health & Wellness Center en nog veel meer voorzieningen op topniveau, voelt men zich hier een echte gast. De ambiance is warm en relaxed, maar het zijn de mensen, die het echt een plezier maken om in Landgoed De Holtweijde te logeren.

Iedereen is werkelijk vriendelijk, niet kunstmatig maar echt en ontspannen. Duidelijk is vanaf het begin ze u als gast verwelkomen. Het personeel heeft een bijzondere, bijna mystieke vaardigheid u tegemoet te treden, zonder opdringerig te doen, waar maar ook, of u bij de open haard zit te lezen, of van een glas wijn geniet in de tuin.

Nu het diner. Table du chef, à la carte, brunch, high tea, volop keus. Te veel? Nee, hier niet. De chef de cuisine, Rob Fiselier en eigenaars Marcel en Marlies Vlek, zijn enthousiaste pleitbezorgers van ambachtelijk vakmanschap en dus werkt hun keukenbrigade veel met topproducten uit de streek. Laat u leiden naar een aangename, volmaakte smaakervaring.

Wat zijn de customer experience lessen van Landgoed De Holtweijde?


o Rekruteer medewerkers, die wat ze doen, doen uit volle overtuiging, met absolute passie.
o Laat medewerkers zichzelf blijven en geef hun een rol, geen opdrachten.
o Wees niet bang om klanten te laten meedenken en wees ook niet bang om uw eigen persoonlijkheid en expertise voor het voetlicht te brengen.
o Bepaal wat er gedaan moet worden, heb een klantenfocus, maar laat uw klanten absoluut vrij zichzelf te blijven.

Dit is natuurlijk gemakkelijk als je een klein bedrijf hebt, maar het gebeurt allemaal niet van zelf, nooit toevallig. Ik was voor het eerst in 2007 in Landgoed De Holtweijde te gast en een medewerkster vertelde me, dat De Holtweijde een speciale cultuur creëert, door te zeggen: “weet u wel hoe goed het voelt om een klant te mogen helpen?” Ook al is de omvang van een organisatie zeker wel belangrijk, maar de emotionele betrokkenheid van medewerkers is veel belangrijker.

Met vriendelijke groet,


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., managing partner bij Wendrickx & Partners, de sales professionals

  • be informed.jpg
  • be value.jpg
  • centre consulting.jpg
  • imtech.jpg
  • lindorff.jpg
  • mb-tg.png
  • n&s.jpg
  • Noordhoff.png
  • resourches.jpg
  • royal dirkzwager.jpg
  • sysgo.jpg
  • tass-logo.jpg
  • traxion.jpg
  • unit 4.jpg
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change."
Charles Darwin
Contact us

Wendrickx & Partners

Smederijstraat 2

4814 DB  BREDA
The Netherlands

+31 76 530 2323
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.